Skolen som arbejdsplads

I SFOen er der ansat skolepædagoger og pædagogmedhjælpere. Vi har plads til én pædagogstuderende og har gerne PAU-elever i praktik. Derudover har vi ofte andet personale i praktik eller afklarende jobforløb.

SFOen er med til at skabe sammenhæng i barnets dag, da skolepædagogerne er tilknyttet både skole og SFO. I SFOen arbejder personalet aktivt for at skabe et inkluderende og forpligtende fællesskab, hvor børnene danner relationer på tværs af klasser og årgange.

SFOen tilstræber, at børnene gennem leg udvikler gensidig forståelse og accept, opøver tolerance og empati, udviser tålmodighed og lærer at passe på hinanden. Børnene motiveres til selvvirksomhed, da de i den frie leg øver sig i at bruge deres sproglige og sociale færdigheder. Personalet igangsætter aktiviteter, der udfordrer bevægelse, natur- og kulturoplevelser, leg og dermed læring. Aktiviteterne foregår både på skolen og i lokalområdet.

Som pædagogstuderende kommer du til at arbejde skolepædagog, og du bliver derfor både tilknyttet et team i skolen og i SFO. Som studerende i en stor SFO får du mulighed for at arbejde med mange forskellige aktiviteter, og du har også mulighed for selv at igangsætte nye aktiviteter og tiltag som du, sammen med børn og kolleger, kan fordybe dig i.

Praktikbeskrivelse SFO.pdf

Shape Created with Sketch.