Undervisningsmiljø

Teknologiforståelse

Vi arbejder særligt i dansk og matematik med forløb, hvor eleverne gennem læreprocesserne i teknologiforståelse kan prøve kræfter med designprocesser, programmering og kodning for at nævne nogle. Samtidig arbejdes der med eleverne om digital myndiggørelse og handleevne. Vi har mange teknologier til rådighed for en spændende undervisning bl.a. green screen, blue bots, lego we do, Ipads, Iphones, 3D printer og Chromebooks til alle skolens elever.

Høj faglighed

På Bymarkskolen har vi stor fokus på elevernes faglige udvikling. Vi arbejder med en systematik ud fra forenklede fælles mål, hvor vi bruger dokumentation og feedback, som en naturlig del af læringen.

Vi har tolærerordning i dansk og matematik, hvor alle fra 1.-6. klasse har et antal ugentlige matematiktimer og dansktimer med to linjefagsuddannede lærere. Ligeledes har vi tovoksenordning i børnehaveklassen, hvor børnehaveklasselederne er fælles i de enkelte klasser. Dermed er det muligt at tage udgangspunkt i det enkelte barn og målrette undervisningen, så alle børn bliver udfordret.

Trivsel og læring

En god og tryg skolegang er vigtig for børns trivsel og læring. En god skole er et sted, hvor hvert enkelt barn har lyst til og mulighed for at være og at lære.

På Bymarkskolen er trivsel og læring i fokus. Vi stræber efter, at alle børn har de bedst mulige rammer for at blive så dygtige som muligt. Det betyder, at vi har fokus på alle børns personlige og sociale udvikling samt deres motivation og læring, for at de kan udvikle sig som hele mennesker.

Bymarkskolens størrelse og opdeling i mindre enheder giver mulighed for:

•    at barnet oplever en overskuelig hverdag.
  •    at det enkelte barn er en del af flere forskellige fællesskaber.
  •    at barnet oplever en mangfoldighed med flere muligheder for at danne venskaber.
  •    at børnene hver dag møder dygtige og engagerede lærere, der primært underviser i deres linjefag samt mange ressourcelærere med særlig fokus på børnenes læring og trivsel.
  •    at børnene møder dygtige pædagoger i SFO og de første klasser, der har fokus på at lave gode børnefællesskaber